|
Akcesoria estradowe i studyjne - Wybrany produkt w sklepach |
|
|
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji) |
Strona 1 |
Opis: RME Fireface UCX Sklep: Case Studio Fireface
UCX to profesjonalny, kompleksowo wyposażony interfejs audio w
kompaktowej formie, do zastosowań w nagraniach studyjnych i
koncertowych. Zgodnie z długą tradycją RME w projektowaniu niedużych,
najwyższej klasy interfejsów - w urządzeniu o wymiarach połowy racka
zmieściło się to, co zwykle zajmuje dwa lub trzy poziomy na półce.
Fireface
UCX pobił rekord, w środku znalazło się 300 elektronicznych komponentów
więcej niż w już i tak perfekcyjnie zaprojektowanym modelu Fireface UC!
Dzięki ogromnym staraniom RME jeszcze raz wszystkie najnowsze
rozwiązania technologiczne znane z flagowego, wyróżnianego modelu UFX i
masę najświeższych rozwiązań, udało się zmieścić w łatwej w transporcie
obudowie wielkości połowy racka.
Rezultat
to niesamowite połączenie najpopularniejszych produktów RME: Fireface
UFX, Fireface UC/400 i Babyface. Fireface UCX nie jest wyłącznie
mniejszą wersja przebojowego UFX. Interfejs za sprawą umożliwiającej
połączenie przez FireWire i USB technologii X-core, przedwzmacniaczy i
pełnego bloku efektów nawiązuje do bardzo popularnych modeli
kompaktowych interfejsów RME, a jednocześnie cechuje się niezwykłą
funkcjonalnością modelu Babyface dzięki implementacji zewnętrznego
kontrolera RME. Wraz z Fireface UCX firma RME ponownie odkrywa przed
nami produkt doskonały, w którym ulepszono dotychczasowe cechy i
charakterystyki, a także dodano nowe, wyrafinowane funkcje:
Nisko-latencyjne przetworniki klasy masteringowej o wybitnych charakterystykach,
Dwa
przedwzmacniacze mikrofonowe o technologii pochodzącej z
bestsellerowych, najwyższej klasy urządzeń RME Micstasy i UFX, z funkcją
AutoSet, zabezpieczającą przed przesterowaniem,
Świeżo
opracowany system audio Hammerfall, który pozwala na połączenie przez
USB i FireWire z maksymalną wydajnością i przy ultra-niskim opóźnieniu, a
legendarne sterowniki RME zapewniają stabilność pracy przy korzystaniu z
obu protokołów transmisji,
TotalMix FX z kompletnym blokiem DSP z Fireface UFX i wszystkimi efektami działającymi z próbkowaniem do 192 kHz,
Kontroler
monitoringowy: połączenie imponującej funkcjonalności zestawu narzędzi
monitorujących z TotalMix FX i dołączonego zewnętrznego kontrolera RME,
DIGICheck - unikalne narzędzie RME do pomiarów i analizy dla komputerów PC z Windows oraz Mac,
Współpraca
z kontrolerem RME ARC [Advanced Remote Control], technologia aktywnego
zmniejszania jittera, obsługa profesjonalnego poziomu referencyjnego,
funkcjonalne działanie w trybie samodzielnym, praca w pełnym trybie 192
kHz i szybkie porty MIDI hi-speed,
Co istotne: Fireface UCX to
pierwszy profesjonalny interfejs audio, który działa w trybie
sterowników Class Compliant, co pozawala podłączyć go do iPad’a Apple i nagrywać oraz odtwarzać dźwięki w trybie 8 kanałowym z pełnym zestawem profesjonalnych wyjść i wejść!
Wejścia i Wyjścia
Wejścia/wyjścia analogoweUCX posiada 8 analogowych wejść/wyjść w bardzo wygodnej konfiguracji:
8 Wejść.
Na panelu tylnym: 4 symetryczne złącza TRS. Na panelu przednim: 2
wejścia combo XLR z przedwzmacniaczami mikrofonowo/ liniowymi
[wzmocnienie 65 dB] i 2 wejścia liniowo/instrumentalne Hi-Z na złączach
TRS.
8 Wyjść. Na panelu tylnym: 6 wyjść symetrycznych na
złączach TRS. Na panelu przednim: Jedno dodatkowe wyjście słuchawkowe
stereo - złącze TRS [kanały 7/8] Wysokiej mocy wyjście słuchawkowe
zapewnia duży poziom głośności nawet przy użyciu słuchawek o wysokiej
impedancji.
Jakość dźwięku. Interfejs wyposażony jest w
nowe [2011] przetworniki A/ D i D/ A najwyższej klasy, pozwalające na
pracę z próbkowaniem do 192 kHz dla wszystkich wejść i wyjść. Jakość
konwersji AD/ DA przebija wybitne charakterystyki techniczne modelu
Fireface UC/400 imponującym zakresem dynamiki uzyskanym na poziomie 114
dBA, zarówno przy nagrywaniu i odtwarzaniu sygnału. Zaawansowana
architektura przetwarzania wielo-bitowego gwarantuje wyjątkowo wysokie
wartości odstępu sygnału od szumu i niski poziom zniekształceń THD
wzdłuż całego spektrum sygnału analogowego. Zgodnie z filozofią
produktów i najlepszą tradycją RME przetworniki i przedwzmacniacze w
UCX, nie mają "własnego brzmienia”. Niczego nie dodają, ani nie ujmują,
po prostu przechwytują oryginalny sygnał, taki, jaki jest.
Najwyższa
technologia RME SteadyClock służy do efektywnej redukcji jittera i jest
ostatnim etapem przetwarzania AD/ DA, nawet przy synchronizacji do
zewnętrznego urządzenia cyfrowego.
Przetworniki o niskim opóźnieniu.
Wszystkie wejścia i wyjścia analogowe obsługiwane są przez przetworniki
o imponująco niskim poziomie opóźnienia - 14 sampli dla konwersji A/D i
7 sampli dla przy konwersji D/A, niezależnie od wybranej częstotliwości
próbkowania. Te dane to prawie jedna czwarta wyników Fireface UC/400
[43/28] i przewyższają nawet wyniki znacznie droższych urządzeń.
Przełomowa technologia pozwala zredukować całkowity poziom opóźnienia w
wymagających tego sytuacjach, przy pracy na żywo i w studiach nagrań
opartych na komputerze. Opóźnienie przetwornika jest tak niskie [0.4 ms
dla 48 kHz], że można je zignorować, przekształcając analogowo-cyfrowy
system monitoringu w monitoring w stylu prawdziwie analogowym!
Profesjonalna kontrola poziomów.
Świetny konwerter wymaga odpowiednich poziomów studyjnych aby idealnie
dopasować sygnał do innych analogowych urządzeń bez utraty dynamiki. Jak
wszystkie urządzenia RME tak i UCX obsługuje sygnały na profesjonalnym
poziomie studyjnym: -10 dBV, +4 dBu, Lo / HiGain. Programowo regulowane
poziomy referencyjne, dyskretnie realizowane w domenie analogowej,
zapewniają najwyższą dokładność i dynamikę.
Wejścia 3 - 8: -10 dBV, +4 dBu i Lo Gain [regulowane w dwóch grupach - kanały 3/4 i 5 do 8],
Wyjścia 1 - 8: -10 dBV, +4 dBu i Hi Gain [regulowane w dwóch grupach - kanały 1 do 6 i 7/8].
Wszystkie wyjścia można wykorzystać do monitoringu bezpośredniego ASIO [Direct Monitoring].
Przedwzmacniacze mikrofonowo/instrumentalne z funkcją AutoSet
Ważna jest jakość, nie ilość. UCX posiada dwa wysokiej klasy przedwzmacniacze mikrofonowo-instrumentalne ulokowane na panelu przednim.
Podobnie
jak w słynnym modelu UFX, w obu preampach wykorzystano technologię z
RME Micstasy, czyli wysokiej jakości preampu o najlepszych parametrach
dźwiękowych do profesjonalnych zastosowań, takich jak nagrania muzyki
klasycznej i akustycznej. Wyjątkowy układ przedwzmacniacza wyróżnia się
nadzwyczaj niskim poziomem zniekształceń, doskonałym współczynnikiem
odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską charakterystyką. Jest to
rozwiązanie gwarantujące wierną transmisję przekazu i wzmocnienie dla
dowolnego źródła dźwięku, sygnałów scenicznych o wysokim natężeniu,
typowych sygnałów studyjnych, na niskim poziomie bądź instrumentów
wysoko-impedancyjnych lub sygnałów z mikrofonów dynamicznych,
pojemnościowych i wstęgowych.
Na każdym kanale można niezależnie
włączyć zasilanie fantomowe 48 V. Kontrolę nad stanem urządzeniem
ułatwiają diody LED dla aktywności sygnału, przesterowania [clip] i
zasilania fantomowego.
Dwa wejścia TRS na panelu przednim mogą
być zamiennie wykorzystane jako wejścia Hi-Z. Można bezpośrednio
podłączyć do nich dwie gitary lub inne instrumenty - nie trzeba
korzystać z dodatkowych urządzeń.
AutoSet. Unikalną
funkcją UCX jest AutoSet, funkcja dostępna dotąd jedynie w
przedwzmacniaczach Micstasy i interfejsie UFX. Zazwyczaj w celu ochrony
układu wejściowego A/D przed przesterowaniem wykorzystuje się limiter.
Jednak przetwarzanie analogowe nie tylko zaniżyłoby doskonałe parametry
techniczne przedwzmacniaczy UCX, ale też wpływało na oryginalny sygnał.
Dzięki
czułości regulowanej cyfrowo, redukcja poziomów w UCX następuje
automatycznie, co jest idealnym zabezpieczeniem przed przesterowaniem
bez degradacji sygnału dźwiękowego, który nie przechodzi przez żaden
dodatkowy układ elektroniczny. Dodatkowo AutoSet nie wprowadza żadnych
zakłóceń, jakie wprowadzają typowe limitery. Wartości SNR i THD, czyli
współczynnik odstępu sygnału od szumu i poziom zniekształceń całkowitych
zupełnie nie ulegają zmianie.
Cyfrowe wejścia i wyjścia
SPDIF: UCX posiada koaksjalne wejścia i wyjścia SPDIF działające z próbkowaniem do 192 kHz.
ADAT:
Wejście i wyjście ADAT [8 kanałów na port] pozwalają zwiększyć o
kolejne 8, obok kanałów analogowych, liczbę dostępnych kanałów. Można
ich użyć do podłączenia 8-kanałowego przetwornika AD/ DA, konsolety bądź
procesora efektów. Wejścia i wyjścia ADAT mogą pracować w trybie
próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Zewnętrzny przetwornik w rodzaju ADI-8,
pozwala na wykorzystanie w UCX 16 analogowych wejść i wyjść, 12 o
parametrach próbkowania 96 kHz, oraz 10 przy 192 kHz.
SPDIF: Wszechstronność UCX dodatkowo zwiększa to, że wejścia i wyjścia ADAT można przełączyć do formatu optycznego SPDIF.
Word Clock i MIDI:
Wejście i wyjście wordclock [złącza BNC] oraz dwa wejścia i wyjścia
MIDI na przyłączanym kablu uzupełniają listę dostępnych wejść i wyjść i
czynią z Fireface UCX profesjonalny system dźwiękowy o wszechstronnych
możliwościach.
TotalMix FX
Funkcje/różnice w porównaniu z klasycznym TotalMix:
Nowy wygląd i usprawnione działanie,
Ulepszona
sekcja Control Room dla głównego sygnału wyjściowego [monitory
studyjne] i toru słuchawkowego Funkcja Cue do szybkiego odsłuchu innych
wyjść. Oddzielny panel monitorowy [cztery grupy z funkcjami Mute, Solo i
Fader],
Przełączany widok mono i stereo kanału,
Nowe funkcje dla kanałów: szerokość stereo, przetwarzanie MS i przełączniki fazy L/ R,
Tryb
Trim: Ustawienie głośności dla wszystkich połączeń sygnałów dla kanału.
Ta funkcja pozwala jednocześnie modyfikować poziom głośności wszystkich
wysyłek na kanale, tak jak w wydaniu sprzętowym,
Nieograniczona liczba poziomów Undo i Redo,
FX Sends i Returns - wysyłki i powroty: Jeden tor wysyłkowy na każdym kanale input/playback, z efektami Reverb/Echo,
Rozszerzane widoki dla ustawień kanału, sekcji korektora i dynamiki,
Tryb wąskiego kanału dla wszystkich lub wybranych kanałów - oszczędność przestrzeni lub lepszy widok wskaźników,
Tryb 2-poziomowy: można zmniejszyć wysokość miksera do dwóch poziomów, przy mniejszym ekranie,
Rozbudowane okno Matrix z funkcjami z trybami mono/stereo, przyciskami Undo/Redo, wyciszenia i wskaźnikiem fazy.
Monitoring pod kontrolą.
Dzięki
wielofunkcyjnemu enkoderowi możesz bardziej niż wygodnie sterować
poziomami dla głównych monitorów odsłuchowych i słuchawek. Najwyższej
klasy, zintegrowany mikser TotalMix FX zapewni imponującą liczbę funkcji
monitoringu w nowoczesnym studiu opartym na komputerze lub w warunkach
miksowania na żywo. W tym zestawie są: funkcja Dim, wyboru źródła,
wyboru monitorów, zintegrowany talkback, wygodny system podsłuchu Cue,
funkcje Mute i Mute FX, Mono, przełącznik Speaker B i wiele innych.
W
przeciwieństwie do zewnętrznych sterowników systemem odsłuchu innych
producentów, pokładowe rozwiązania UCX pozwalają zachować oryginalne
brzmienie, ponieważ wyjścia sprzętowe wciąż pozostają bezpośrednio
podłączone do monitorów studyjnych i nie ma żadnego innego urządzenia,
które mogłoby wpływać na ścieżkę sygnałową.
Funkcjonalność
zestawu narzędzi monitoringowych w opartym na RME DSP mikserze TotalMix
FX jest imponująca: dowolne wyjście fizyczne można przypisać do
sterowanych bezpośrednio gałkami wyjść monitorowych [wyjście Main,
Speaker B, Phones 1,2…] - można użyć dowolnego wyjścia. Funkcje
Talkback, Listenback, Mono i Dim będą działać automatycznie na
przypisanych wyjściach tak, jak się tego spodziewamy. Miksy Cue można
przesłać do wcześniej określonego wyjścia, zewnętrzne wejście można
przypisać i monitorować za jednym kliknięciem. Daje to najwyższy komfort
pracy w studio i w warunkach koncertowych.
UCX wyposażono w umieszczone z tyłu, specjalne złącze dla zdalnych kontrolerów RME.
Kontroler Basic Remote Control
ma jedną, dużą tarczę obrotową, przycisk do zapisu/przywrócenia poziomu
i dowolnie programowalny przycisk dla niemal każdej z funkcji TotalMix
FX. W opcjonalnym kontrolerze Advanced Remote Control [ARC] znaleźć
można dodatkowo 6 dowolnie programowalnych przycisków z podświetleniem
LED. Wystarczy do nich po prostu przypisać najczęściej używane funkcje w
TotalMix.
Oba kontrolery zdalne mają długi, wygodny, 5 metrowy przewód.
Tryb Class Compliant
Fireface UCX to pierwszy, w pełni profesjonalny interfejs audio, który może pracować w trybie sterowników Class Compliant.
Tryb
Class Compliant to standard, obsługiwany przez systemy operacyjne
Windows, Mac OSX i Linux. Nie potrzeba żadnych specjalnych sterowników,
urządzenie zostanie od razu wykryte po włączeniu trybu CC przyciskiem na
panelu przednim.
Tryb Class Compliant pozwala na podłączenie UCX do Apple iPad’a TM lub iPad’a 2!
iPad
to nie tylko atrakcyjna, przenośna platforma do tworzenia i nagrywania
muzyki, ale także zamknięty system sprzętowo-programowy pozbawiony
problemów ze sterownikami i dodatkowego sprzętu w stylu kart graficznych
czy sieciowych. Cechuje się stabilnością, dobrą wydajnością i łatwą
obsługą.
UCX dostarcza do iPad’a to, czego w nim zabrakło.
Profesjonalne analogowe złącza wejściowe i wyjściowe, znakomite
przedwzmacniacze mikrofonowe z korekcją, narzędzia dynamiczne, funkcję
AutoSet, profesjonalne symetryczne wyjścia liniowe i wyjście słuchawkowe
dużej mocy, które obsłuży słuchawki o wysokiej impedancji. Do tego
dochodzą: regulacja poziomów, pogłos, echo, odsłuch z zerową latencja,
na łączu cyfrowym przez USB bez ograniczeń w kwestii jakości, z
próbkowaniem do 96 kHz i rozdzielczością 24 bity.
UCX wnosi
jeszcze jedną specjalną funkcję: Urządzenie wykorzystuje własny zegar
synchronizacji w technologii SteadyClock, zamiast, skłonnego do jittera,
sygnału zegara USB. Wiele urządzeń pracujących na USB czerpie sygnał
zegara przy konwersji DA z pakietów danych USB, pracując w trybie slave
[tryb dostosowania], z porównywalnie dużymi wartościami jittera, bowiem
wiele z nich nie zapewnia aktywnej funkcji minimalizacji jittera. UCX
działa natomiast jako urządzenie master clock [tryb asynchroniczny],
podczas nagrywania i odtwarzania, dzięki czemu można uzyskać tą samą
jakość dźwięku pracując z iPadem jak i pod systemami Windows i Mac OSX.
Obsługiwane wejścia i wyjścia.
Po podłączeniu do iPada analogowe wejście mikrofonowo/liniowe 1 działa z
aplikacjami mono, wejścia 1 i 2 z aplikacjami stereo [dual mono i
stereo], a wszystkie 8 wejść analogowych z programami obsługującymi 8
kanałów, takimi jak MultiTrack DAW i Music Studio.
Do
odtwarzania dźwięku wykorzystywane są analogowe wyjścia 1 i 2 [w tym
momencie, nie ma aplikacji obsługującej 8 kanałów wyjściowych]. Sygnał
wyjściowy 1/2 można powielić na wyjściach 7/8, SPDIF i ADAT, i
przetwarzać niezależnie [głośność/korekcja/dynamika/powrót FX].
Łączenie i przetwarzanie sygnału audio.
UCX to potężne narzędzie także w trybie CC i można je ustawić wstępnie
za pomocą TotalMix FX pod kontrolą systemów Windows/Mac. Obok aktualnej
konfiguracji można z pamięci załadować do 6 wcześniej zachowanych
ustawień konfiguracji, co pozwala szybko przekonfigurować ustawienia bez
podłączenia do komputera PC/Mac.
Sygnał wejściowy przechodzi
przez wszystkie aktywowane funkcje kanału wejściowego TotalMix FX,
mianowicie ustawienia, sekcję korekcji i dynamiki, i jest przesyłany do
iPad’a. Tak jak przy współpracy pod systemami Windows i Mac, suwak input
steruje bezpośrednio sygnałem dla dowolnego wyjścia. Aktywna jest także
regulacja FX send dla echa i pogłosu. Sygnał wyjściowy z iPada
przechodzi przez wszystkie aktywne funkcje TotalMix FX dla wyjść
sprzętowych, to znaczy ustawienia, korekcję i sekcję dynamiki. Suwak z
trzeciego rzędu służy do ustawienia poziomu wyjściowego.
Jeśli podsumujemy to wszystko okaże się, że Fireface UCX to nowy,
niewielki interfejs marzeń, stworzony z dbałością o każdy szczegół, i
nowej jakości urządzenie do wszelkich zastosowań studyjnych i
koncertowych, zapewniające bezkompromisową jakość dźwięku, stabilność i
wyjątkowo niski poziom opóźnień! |
Do tego produktu nie napisano jeszcze opinii
|
|