Opis: Apollo - interface DUO Sklep: Case Studio Apollo® jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio
wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i
wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym.
Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to
analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia
24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem
UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie
mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą
klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD - takich, jak
Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach Mac i PC.
Najwyższa jakość brzmienia 24-bit/192 kHz
Zaprojektowany
tak, by pełnić rolę głównego urządzenia w nowoczesnym studio opartym na
komputerach Mac lub PC, Apollo reprezentuje bezkompromisowe podejście
do kwestii jakości dźwięku. Interfejs powstał na bazie długoletniego
doświadczenia UA w dziedzinie urządzeń analogowych i oferuje dźwięk w
najwyższej rozdzielczości, o najniższym poziomie zniekształceń THD i
największym w tej klasie zakresie dynamiki. Znakomite przedwzmacniacze
mikrofonowe Apollo, najlepsze konwertery - a także układ dopracowany w
najdrobniejszych szczegółach - to wszystko przekłada się na większą
precyzję i głębię w nagraniach na każdym etapie produkcji, począwszy od
etapu rejestracji ścieżek, przez dogrywki do miksów i masteringu.
Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, podczas rejestracji, miksów i masteringu
Pomimo
iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i
transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych,
analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w
czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core
akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD
- przy latencji poniżej 2ms. Możesz więc monitorować i przetwarzać
ścieżki korzystając z emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich
jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych.
Chcesz
włączyć kilka kompresorów 1176 na ścieżce z bębnami lub nagrać wokale
przez klasyczny korektor Neve 1073 EQ, a może nawet zarejestrować cały
zespół na żywo przy pomocy taśmowej maszyny Studer A800? Nie ma
problemu. Możliwości przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym są z
Apollo naprawdę nieograniczone.
Thunderbolt™ I/O: Połączenie nowej generacji
Apollo
to urządzenie przystosowane do nowej technologii Thunderbold,
opracowanej przez Intel, którą można znaleźć w najnowszych komputerach
iMac, MacBook Pro, MacBook Air i komputerach PC kolejnej generacji.
Użytkownik ma możliwość zamontowania karty Thunderbolt I/O (sprzedawana
osobno). Technologia Thunderbolt pozwala na pracę przy niższej latencji,
mniejszym rozmiarze bufora audio, z lepszą wydajnością i na
uruchomienie większej liczby pluginów UAD w porównaniu z połączeniem
przez FireWire. Ponieważ łącze Thunderbolt ma o wiele większą
przepustowość niż FireWire, twórcy muzyki mogą, zachowując pełną
wydajność, do interfejsu Apollo podłączyć jednocześnie wiele urządzeń -
dyski twarde, procesory i dodatkowe monitory komputerowe.
Lepsza integracja z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki
Core Audio i ASIO dostępne z Apollo są kompatybilne z wszystkimi
najważniejszymi programami DAW, w tym z Pro Tools, Logic Pro, Cubase,
Live i innymi. Po za tym do Apollo dołączona jest aplikacja Console i
wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i
przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla
poszczególnych sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach.
Znakomicie zaprojektowany
Jedną
z głównych cech Apollo nie do końca można określić mianem „cechy”.
Chodzi bowiem o wiele drobnych szczegółów całej konstrukcji, które
ułatwiają szybki, naturalny przebieg pracy - co gwarantuje lepsze
rezultaty. Na panelu przednim znajdują się kontrolery dla wszystkich
najczęściej wykorzystywanych funkcji, takich jak pokrętła poziomów
Preamp i Monitor, przełączniki: kanałów, tłumika, filtra
dolno-zaporowego oraz zasilania fantomowego, a także dwa wyjścia
słuchawkowe z osobną regulacją poziomów. Dla wejść H-Z umieszczonych na
panelu przednim automatycznie uruchamia się sprzętowy i programowy
monitoring w chwili podłączenia gitary lub basu.
Analogowy
dźwięk na wejściach mikrofonowych Apollo oraz na wyjściach Monitor jest
sterowany cyfrowo, zatem nie tracisz na jakości dźwięku w momencie
wzmocnienia. Wysokiej rozdzielczości, wyjątkowo kontrastowe wskaźniki,
zaczerpnięte z legendarnego interfejsu UA 2192 widoczne są niemal pod
każdym kątem. W końcu, możliwość pracy w trybie samodzielnym
(standalone) oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo oraz
ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania
komputera.
Aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS)
Aplikacja
Console pełni rolę głównego interfejsu programowego Apollo. Intuicyjny
układ w stylu analogowej konsolety pozwala na szybkie - w czasie
rzeczywistym - nagrywanie i monitorowanie sygnałów z użyciem wtyczek
UAD. Dodatkowo, wszystkimi funkcjami dostępnymi na panelu przednim
Apollo można sterować za pomocą aplikacji Console, w przypadku, gdy
realizator nie ma sprzętowego Apollo w zasięgu ręki.
Dostępna w
Apollo funkcja przetwarzania w czasie rzeczywistym pozwala na
uruchomienie wtyczek UAD dla każdego z wejść i nagrywanie z latencją
poniżej 2 ms - żaden inny interfejs nie zapewnia takiej funkcji.
Precyzując, wtyczki UAD Powered Plug-Ins można włączyć na
dowolnym/każdym z torów input i/lub torów pomocniczych aux (w ramach
pokładowego DSP Apollo) i korzystać z pełni możliwości dźwiękowych. Po
raz pierwszy producenci muzyki mogą rejestrować ścieżki z użyciem
włączonych bezpośrednio na wejściu, nagradzanych wtyczek firm Neve,
Manley, Studer, Lexicon i innych.
Na etapie miksu lub masteringu,
pokładowe procesory Apollo UAD-2 DUO lub UAD-2 QUAD pozwalają na
uruchomienie wtyczek z pełnej kolekcji UAD Powered Plug-Ins, dokładnie
tak samo jak w standardowych systemach DSP UAD-2. Tym sposobem,
posiadając z Apollo możesz nie tylko nagrywać i miksować uzyskując
lepszą jakość brzmienia, ale też odciążyć zasoby CPU centralnego
komputera.
Program
Console może być używany jednocześnie ze wszystkimi najważniejszymi
programami DAW, takimi jak Pro Tools, Logic, Cubase, Live, Performer i
inne, co daje dużą swobodę w łączeniu i przetwarzaniu sygnałów.
Wszystkie ustawienia Console można zapisać w postaci presetów - lub
nawet zachować „w środku” sesji używając wtyczki Console Recall w
formacie VST/AU/RTAS - i przywołać za kilka miesięcy bądź lat od momentu
ostatniego otwarcia sesji.
Mówiąc wprost, wtyczka Console Recall
pozwala korzystać ze wszystkich, kluczowych funkcji monitoringu i
wskaźników, z poziomu programu DAW, którego używasz.
Panel przedni i tylny (obrazek Panel przod i tyl)
W
interfejsie Apollo wszystkie najczęściej używane w trakcie nagrywania i
pracy funkcje znajdują się na panelu przednim, dzięki czemu masz do
nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, na tylnym panelu ulokowano
wszystkie wyspecjalizowane, wejścia i wyjścia wysokiej jakości, jakie
wykorzystuje się w typowym studio produkcyjnym.
Konfiguracja podstawowa
Na
tym rysunku pokazana jest prosta konfiguracja Apollo, z jakiej mogą
korzystać indywidualni muzycy/realizatorzy przy jednoczesnym nagrywaniu
gitary i partii wokalnej.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
Wykorzystywane są dwa tory przedwzmacniaczy (dla gitary elektrycznej i mikrofonu),
Przełącznik Mic/Line dla kanału 2 ustawiony jest w pozycji „Mic”,
Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz).
Typowa konfiguracja
Na
tym obrazku pokazano zestaw Apollo, który może wykorzystać dwóch
muzyków nagrywających razem. W tej konfiguracji używane są tylko
analogowe urządzenia; cyfrowe wejścia/wyjścia nie zostały użyte.
Najważniejsze cechy takiej konfiguracji:
Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
Do
każdego wyjścia słuchawkowego można podać inny miks, więc każdy z
muzyków może lepiej słyszeć „swój” instrument w czasie nagrywania.
Zaawansowana konfiguracja z dodatkowym zestawem UAD-2 Satellite
Ten
przykład ilustruje bardziej złożony zestaw Apollo, który można
zastosować przy nagrywaniu całego zespołu, wykorzystując zarówno
analogowe, jak i cyfrowe wejścia i wyjścia.
Najważniejsze cechy takiej konfiguracji:
Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
Do
Apollo zostały podłączone, za pomocą złącza ADAT Lightpipe, cztery,
dodatkowe tory przedwzmaczniaczy mikrofonowych z urządzenia UA 4-710d,
Przez
złącze FireWire podłączony jest moduł UAD-2 Satellite, co zapewnia
większą moc podczas przetwarzania sygnałów za pomocą wtyczek UAD,
Apollo
jest głównym urządzeniem synchronizującym (master); w 4-710d ustawienia
synchronizacji zostały ustawione w pozycji external word clock i
przełącznik Termination w 4-710d został włączony.
|